*** / ***

Papertrack is een fantastische aanvulling op je lesmateriaal. Leerlingen bedenken zelf de constructie en bouwen de baan zoals zij het willen. Zo ontwikkelen ze hun technische inzicht en creativiteit, ideaal voor techniekles dus. Je kunt leerlingen ook in groepjes een Papertrack laten bouwen. Overleg en samenwerking is dan heel belangrijk. Vaak ontstaat er vanzelf een rolverdeling tussen bedenkers, bouwers en technici.  


Handen uit de mouwen

Papertrack is ready to go. De onderdelen voor je baan druk je gemakkelijk uit de vellen papier, daar heb je geen schaar voor nodig. Na een korte uitleg kunnen je leerlingen meteen aan de slag. 


De pakketten en kosten

Speciaal voor scholen hebben wij drie pakketten (voor 12, 20 en 28 kinderen) samengesteld waarmee de hele klas tegelijk aan Papertrack kan werken. Kijk voor meer informatie op de pagina kopen. 


Meer informatie

Wil je meer informatie over Papertrack bij jou in de klas? Neem contact met ons op via e-mail of 06-46602070

Schoolvoorbeelden van Papertrack:

Jenaplanschool de Klink

De bovenbouw van BS de Klink in Grathem heeft in groepjes 10 mooie knikkerbanen gebouwd. Na de presentatie aan de ouders hebben de kinderen de banen gekoppeld tot één grote baan. 

 BS de Klink   BS de Klink  BS de Klink   
 BS de Klink   BS de Klink   BS de Klink  BS de Klink

 

Technasium in Alphen a/d Rijn

Tijdens de cultuurdag bouwden eerste-, tweede- en derdejaars in groepjes van vier personen een complete baan. Er deden in totaal 24 kinderen mee, geholpen door twee leraren. De jongens en meiden maakten zelf alle onderdelen, bedachten hoe de baan eruit moest zien en bouwden deze vrijwel zonder hulp. Na zes uur presenteerden de trotse teams zes totaal verschillende knikkerbanen aan hun enthousiaste ouders.     

         
         

 

 Basisschool de Kiem

In aanloop naar de techniekweek werkten zes groepjes van drie kinderen uit groep zeven aan de knikkerbanen. In zeven losse sessies van een uur maakten ze met wat hulp van de handleiding en de juf alle onderdelen en daarna de baan. Tijdens de techniekweek lieten de groepjes aan de andere klassen zien welke mooie, unieke baan ze hadden gemaakt en hoe goed de knikkers er doorheen zoefden.